Fina brummande humlor

Visst är det fint att naturen hjälper sig själv ibland? Har noterat en hel hög surrande humlor på balkongen som verkar trivas ganska fint. Tack och lov inte så många getingar, de är lite mer ondsinta och läskiga i mina ögon. Humlor är förutom hjälpsamma dessutom väldigt söta enligt mig. Synd bara att de bränns för jag blir så sugen att klappa dem, de ser ju så ludna och goa ut.

Snart är det dags för Öland Roots också! En vän till gôbben ska vakta grönskan när vi gör en tvärtom resan. På onsdag när en hel drös festivalbesökare börjar bege sig till våra trakter tar vi oss iväg och på söndag när festivalarna åker härifrån kommer vi hem. Får faktiskt lov att erkänna att det ska bli ganska gött att slippa det värsta härjet här i stan, visst festivalen är fin och så. Men va tusan been there done that. Vad är väl en festival på folkets park när det finns bräckt vatten, baktakt och vilda körsbär?

Nu ut i sommarvärmen på balkongen och inspektera, vattna och götta mig!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0