Sommar, sommar och sol

Sitter och smälter bort här i värmen! Det är minst tusen grader varmt och när jag satt på balkongen för en stund sedan smälte all min hud ihop med stolen jag satt på. Bokstavligt talat.

Är för övrigt helt fantastiskt med allt liv på balkongen! Precis innan midsommar satt jag och beklagade mig lite över att det än så länge inte fanns tillstymmelsen till annat än grönska (bortsett från ett gäng knoppar på tomaterna). Nu är tomaterna översållade av små gula blommor som jag hoppas ska förvandlas till underbart röda små delikatesser. Jag har dessutom knipsat av de första knopparna i tagetesen, mest för att det stod på påsen att man skulle göra det för att de skulle buska till sig. Och det finns knoppar, knoppar, knoppar överallt (nästan). Är lite trivsamt att inte behöva oroa sig så mycket längre för att växterna ska ta sig. Det mesta växer så det knakar och verkar må riktigt fint i sommarsolen och värmen. Mycket bättre än mig!

Tyget har också äntligen kommit upp. Hejdå tråkplåt och hej trevligt vit/gult tyg! Helt klart en förbättring! Har även knåpat ihop en smart, om än lite rajjig, ställning till sockerärten. Hoppas bara inte de bränner sina stackars små utlöpare på den varma metallen...

Har ju trixat ihop min kamera nu (äntligen) så kanske borde ta och passa på att ta lite bilder på hur det tagit sig. Innan sommaren är slut. Den brukar ju liksom alltid vara lite kortare än man önskar... Har även ett litet projekt kvar jag måste ta tag i, eller måste och måste, vill. Ska ordna med lite fina värmeljushållare. Har alla verktyg bortsett från en lite sand eller två sen är det bara att köra!

Nej här kan jag inte sitta! Ska se om jag kan hitta ett svalt utrymme att gömma mig på... Kanske frysen?
Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0