Små grodor, tårtor och massor med öl

Eller tja kort och gott missommar nalkas det imorn! Vi har förberett med att åka runt halva stan för att hämta upp tält och sovsäckar och införskaffa diverse nödvändigheter. Sen har det bakats tårta, kokats sylt och gubben har trixat ihop en massa fint bröd. Så imorgon bär det av mot en av våra vänner lååååångt ute på landet så att ingen kan smita ut på krogen eller hitta på andra äventyr. Med andra ord det kommer vara fest hela natten lång. Eller tills ölen tar slut...


Sen har jag en annan fundering! Det nalkas nämligen bröllop i höst. Jag har aldrig tidigare varit på en sådan tillställning tidigare i mitt liv och jag vete tusan vad man ska ha på sig! Är det finklänning som gäller eller är det en vanlig enkel sak man får slänga på sig? Helt enkelt, var tusan ska man lägga ribban? Det känns ju inte mindre än lätt pinsamt att komma i nyårsstassen om övriga gäster har tagit något ur garderoben. Eller tvärtom. Kanske helt enkelt får ta ett snack med Oskar som är föremål för tillställningen eller någon av de andra gästerna. Sen vet jag inte om det kanske går att utläsa av inbjudan som dyker upp. Kul ska det bli i alla fall och jag ser fram emot att få delta i Oskars stora dag!

Nu ska vi kika på film här i hemmet och prova det nybakta brödet. Lite uppvärmning inför morgondagen!

Trevlig midsommar!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0