.

Har retirerat till sovrummet nu efter en toppendag med min finaste Nina! Synd bara att hon inte kan vara kvar längre än till i morgon bara.... Men en ska inte klaga får henne en liten stund i alla fall!

Upptäckte innan återvändandet till sovrummet att mina frön som inhandlades i torsdags spårlöst försvunnit. Planen var annars att sätta lite smultron och oregano (plus eventuellt lite av de växter jag redan satt, lite osäker på om jag varit lite väl ivrig kanske). De redan satta fröna växer i alla fall så det knakar! Har planterat om ett par stycken nu och de verkar trivas ganska bra så kanske lika gärna kan plantera om lite flera. Kikar på de små liven titt som tätt och ber så stlla att de ska klara sig och bli stora och fina. Mina växter tenderar ju annars att dö ut i den här lägenheten... hoppas inte det gäller mina fröplantor.

Hittade för övrigt ett fint tyg till balkongen idag. Eller snarare så här; jag hittade ett billigt tyg (påslakan) som är fint med hänsyn till sitt pris. 60 kronor kändes helt okej tyckte jag. Så satt och sprättade påslakan för glatta livet förut. Nu ska bara hittas någon form av sydon så jag kan sy ihop de två styckena och fålla och sy kanaler och allt sådant. Finns det tyg över efteråt är det mycket möjligt att det blir lite kuddar också.

Nog med svammel för nu. Borde verkligen sova men det är ju så lätt för en råtta att fasta på bordet när katten är borta...

chip o hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0