Dagens outfit

Idag har jag bänkat mig framför datorn. Måste måste måste få in ett studiearbete. Men helst av allt vill jag bara vara ute och gräva fingrarna i metervis av jord. Inte skriva årsredovisning (på låssas dessutom). Det finns ju så mycket jag vill hinna med innan jag åker till Norrköping nästa vecka. Jag vill skrubba klart den äckliga fasaden. Jag vill sätta gurkärt och gråmalva. Plantera om persiljan och tagetesen. Sitta på en jordsäck och njuta i den fina solen. Jag vill i alla fall inte sitta här inne och sitta.

Tror nästan att jag får smyga hem någon helg under de tre veckor jag ska vara hemma. Så jag får ombesörja mina små växter. Och pussa på min gubbe så klart! Tre veckor är annars ganska lång tid att vara hemifrån!

Aja kanske ska ta tag i den där årsredovisningen i alla fall, så jag kanske får lite tid att göra det jag verkligen vill...

Chip så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0