Växtvärk

Jag ska ju verkligen inte ha en blogg! Men det skiter jag i och skriver ändå. Även om det blir lång mellan inläggen och så. Har även planer på att lägga upp lite bilder på min lilla köksdjungel som det numera ser ut som! Jäklar i min låda vad det växer och fina små växter blir det med! Tror att temperaturen och ljusmängden är alldeles lagom faktiskt. Har precis planterat om tomaterna och paprikorna då de började växa ur sina små mjölkkartonger. Jösses amalia säger jag bara!
Lyckades dra med gubben till Granngården här om dagen så nu har jag massor av fin jord att skämma bort mina små blombarn med! Hoppas att de uppskattar gesten för det gjorde nog inte min plånbok. Fuskade lite också och köpte lite färdiga örter som jag misslyckats med, och några som jag inte satt, de hade någon form av erbjudande så lika bra att passa på tänkte jag. Nu står adoptivplantorna i sovrumsfönstret i karantän utifall de skulle ha med sig något mindre kul, som spinn eller löss eller så. Har gjort den tabben förr i mina dar och det har slutat i gråt och tandagnissel. Spinn är mitt favorithatohyra, alla kategorier. Utrota säger jag!
Nej nu ska jag ta och kika på äntligen hemma! Fina fina program!
chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0