Ett litet test!


Lilla my gömmer en liten hemlighet!

Klart vi måste öppna och kika!

FRÖN! Tog en massa frön förra sommaren efter tagetes. Och i veckan satte jag dem för att se hur gott de gror. Och vilka som gror bäst. Det är blommor som vissnat ner helt på plantan och blommor som eftervissnat på ett litet fat. Blir spännande att se hur många som kommer upp och om det är någon skillnad mellan de båda. Tre frön i varje kruka satte jag och bara de finaste. För att det ska bli lätt att jämföra. Dessutom sattes det nya frön som en slags kontrollgrupp.

Resultat än så länge?
En tagetes i kontrollgruppen har dykt upp så sent som igår kväll. Förhoppningsvis innebär det att de andra inte är långt efter... Vill ha många tagetesar i sommar! De är ju multifunktionella, snygga, goda och så håller de vissa kryp på avstån, smart!

Så klart var Li med och inspekterade arbetet

Måste ju se så att mamma inte fuskar! Sen tror jag att hon hoppas på att få smaka lite av skörden. Katten som inte alls gillar kött när den inte är i burkmat har visat ett oroväckande stort intresse för växter... Pensée blad slinker ner lättare än lätt vill jag lova!

Kommentarer
Postat av: Karinas inspiration

Visst är det härligt att ha en nyfiken kisse som är med och undersöker allt som händer!

Vår Mitzi har också koll på allt här hemma.

2011-06-30 @ 09:49:23
URL: http://www.karinasinspirationsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0