På tal om påsk!

Jäklar i min låda vilket väder vi haft denna påskhelg! Det fanns mängder av saker jag hade tänkt ta mig för men icke! Istället blev det en massa olika mer eller mindre spontana aktiviteter. Men ärligt talat så är väl det vad påsken är till för?

Skärtorsdagen var en kort dag. I alla fall om man tänker i jobb banor. Efter jobbet passade jag på att umgås lite med helgens gäst. Dagen slutade efter en del promenerande och parkhäng med att vi packade köket fullt i folk som hjälptes åt att laga dödsgod mat. Fina fisken!

Oh inte att förglömma! Gubben hade en liten överraskning åt mig när jag kom hem. En bukett av mina favoritblommor hade han plockat åt mig. Är han inte söt så säg!

Vackra vackra vitsippor! I bakgrunden står min favorittavla som en av mina kusiner målat. Den gjorde sig minsann riktigt bra med buketten.

Långfredagen började fint. Vi begav oss ut och plockade nässlor i solen som jag inte riktigt vet om det är en tidig sommarsol eller ovanligt varm vårsol. Bäst att njuta av solen så länge den är framme.

Gott nyttigt och gratis: NÄSSLOR! Växer i mängder nu! Mina ligger och torkar i köket. Nom nom! Måste ut och plocka MER!

På kvällen drack vi lite vin och snackade strunt för att avlsuta med att dansa våra lurviga.

Påskafton var utan tvekan något segare... Men det struntade vi i och gick ut på stan! Vi kikade på allsköns loppisar och jag hittade bland annat ett gäng barnböcker som fick följa med hem. Den nya favoriten heter "Filuren och andra sagor" och är hur fin som helst. Någon som vet hur gammal den är egentligen? Försökte hitta årtal i den men det står verkligen ingenstans! Urskumt! Kvällen ägnades mest åt mys med min lilla gubbe. Och det är minsann inte fy skam det!

Påskdagen var vi bjudna ut till svärmor och väl där blev det påskäggsjakt och ät-tills-du-dör som gällde. Fina människor och helt fantastisk mat! Under eftermiddagen lyckades jag äntligen röja ut lite på balkongen vilket jag hade planerat att göra typ hela helgen. Nu ser man till exempel golvet vilket man i stort sett inte kunnat göra sedan jag vet inte när!

Lika väl att klippa till stackars växter som står och blommar över. När man ändå är ingång menar jag. Så kan de kanske få för sig och blomma mer istället.

Som bonus för utrensandet så fick jag parkhänga lite till. Måste ju som sagt ta till vara på de stunder som ges. Vet ju aldrig hur länge solen håller i sig! Parkhänget uppgraderades till årets, för min del, första grillning. Fantastisk avslutning på en mycket bra dag!

Annandag påsk, när jag trodde att helgen var över så var det ju faktiskt en hel dag kvar! Lite till parkhängande hann vi med innan det var dags för veckans dos av söndagsångest. Den lättades upp av att gubben lagades lasagne medans jag tog hand om disken. Bra deal och fint kvalitetshäng i köket.

Helgens bästa:
  • Vakna på fredag och känna att "ohhh neeeej jag viiiill inte gå uuuupp!!" och inse att jag faktiskt gott kunde sova ett par timmar till. Göööött!!
  • Tänka att "Ooooh nej jobba snart igen" och inse att ja just ja helgen har precis börjat det är hur många dagar kvar som helst.
  • Allra bäst: Fina människor och otroliga mängder av sol!
Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0