Sist men inte minst...

VÄXTERNA! Jag kan väl säga så här att det ser ut lite som på detta vis:

Lite suddigt månne men point is: det växer fortfarande och nu flyttas det hela ut och in i stort sett varje dag. Det där är förövrigt bara i stort sett alla växter. Det bort några till hemma hos oss. Men nu är planen att göra mig av med överskottet innan jag åker iväg till mor o far o syster nästa vecka. Ska plocka ihop det jag själv vill ha och det som syster ska få. Resten får antingen grannarna eller så hamnar de på någon annan bra plats.

Det är så fascinerande, hade jag inte kikat på gamla bilder hade jag inte trott att de växer alls. Men det gör de ju uppenbarligen. Kika bara på hur fint tomaterna tar sig

De är ju inte på långa vägar lite stora som de man kan hitta på torget. Men jag vet att de klarar av mitt sätt att vara och det är inte fy skam det inte!

På tagetes fronten har följande hänt: 10 st av de "vanliga" fröerna har dykt upp. I eftervissnat krukorna har intet kommit än så länge och i den sista lådan har 4 kommit upp. Hyfsat bra ändå! Och nu vet jag ju vilka frön som tar sig bäst till nästa år. Ska bli spännande att se hur själva plantorna tar sig nu också.

Nu ska jag natta bäbbarna för idag!

Chip!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0