Chilisådd och andra hands inköp

Helgen är onekligen förbi och vilken helg sen! Började med att sätta chili i fredags. Så här kan det se ut då:


Det här med exakt sådjup och så är jag ganska dålig på. Istället för att mäta kör jag på känsla. Har ju fungarat tidigare så förhoppningsvis gör det det nu med! Läste dessutom någonstans att det kan vara bra att sätta dem på lite olika djup så kanske någon av dem får optimala förhållanden? Hoppas det går bättre för den här sådden än min första sådd. Den har det fortfarande inte hänt något med så den förvisade jag till balkongen nu för lite köldbehandling. Hoppas det ska ge någon form av resultat. Vill ju ta mig tusan ha styvmorsvioler och vitsippor!

Eftersom lördagen hade så himlans fint väder begav vi oss ut på promenad till Erikshjälpen ute i Dottevik. Älskar verkligen att gå runt på loppisar och kika och kanske hitta något att ta med hem. Den här gången blev det såpass mycket att vi valde att ta bussen in till stan. I och för sig var solen nästan på väg ner så att gå hem i kylan kändes inte så lockande trots allt!

  • Emaljfatet tänkte jag ha och så lite kattgräs i. Blev inspirerad när jag såg en kille som hade odlat kattgräs i en korg åt sina kissar. Kan de ligga och mysa i solen på sin alldeles egna lilla plätt.
  • När man har en gubbe som Linus är en förbandslåda nästan ett måste! Han skadar sig nästan alltid. Då kan det vara bra att ha plåster och nära annat till hands.
  • Ny bänk blev det också, den ska troligtvis målas om lite. Hade tänkt att bygga en själv annars men nu kan jag ägna den tiden åt att ligga på bänken och läsa i sommarsolen som jag hoppas kommer!
  • Vattenkannan, ampeln och hinken tror jag kommer bli superfina att odla i. Tänk dig små söta blommor i vattenkannan, sötare kan det väl knappast bli? Älskar att odla i sånt som egentligen är tänkt till något annat.
Söndagen gick inte heller av för hackor! Fick spontanbesök av svärmor som kom förbi när jag strosade runt i morgonrock i min ensamhet. Vi drack tusen koppar kaffe och snackade lite strunt innan Linus kom hem och det var dags för mig att gå iväg på studiecirkel. Där kikades det på dokumentären "Home" och pratades miljö i några timmar och i vanlig ordning fastnade jag i Therese och Mickes sällskap. Glömmer nästan alltid bort tiden när jag är hemma hos dem! Kvällen avslutades med att jag fick laga mat åt en hungergrinig Linus framför någon Stephen King film som var mer dålig än bra.

Sammanfattning: Bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0