Ett litet försök till vår inne?

Senast jag var hemma hos mamma och pappa fick jag de här fina gardinerna av mina fina mor!



Gudars skymning vad ett par gardiner kan ändra känslan i ett helt rum! Fick även ett par fina som sitter i köket i ljusgrönt med vitt mönster på. Tjusigt värre. I dödens hörna, som jag har döpt det till efter att alla växter som någonsin stått där har gått ett mystiskt och digert öde till mötes, har jag ställt lite fina burkar som jag fyndade på rea för våra julklappspengar.


I burkarna gömmer sig pärlor och annat fint.

Palmen jag i frustration bröt av har verkligen tagit sig! Den ser fortfarande mest ut som en pinne men nu behöver man inte ens gå nära och kolla supernoga för att se att det är en massa nya skott på väg i toppen. Jag som var övertygad om att jag tagit död på den! Förhoppningsvis blir den lite finare nu när den blir mer än bara en lång pinne med ett par löv högst upp...

Alltså mamma du får ursäkta att bilderna inte blir bättre än så här men jag har att välja mellan motljus eller inget ljus alls. Och då föredrar jag motljus. Kanske kan hugga upp ett fönster i väggens långsida så vi får in lite söderljus?

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0