Med en enkel tulipan

Alltså min hälsa tycker jag speglas ganska bra av hur det har gått för tulipanerna jag fick på alla hjärtans dag! För en vecka sedan mådde jag som jag borde. Lite nervös och förväntansfull inför tentan. Precis som tulipanknopparna som väntade på att få slå ut.



Lagom till att tulipanerna slog ut var tentan klar och jag var glad. Vet förvisso fortfarande inte om jag klarat den men magkänslan är fin och det brukar båda gott. Sol i sinne och fina tulipaner inne helt enkelt!

Lagom till att helgen var över och tulipanerna vissnade ner så lyckades jag dra på mig gubbens nedriga förkylning. Fast jag tycker nog de är ganska vackra ändå trots att de vissnat ner, tänker på fina akvareller och penseldrag. Nu bor de förvisso i papperskorgen och jag kan väl inte annat än hoppas att förkylningen följer med dem...



Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0