Nej men är det jul igen?

Idag anlände årets sista(?) fröer! Så idag bar det av till Therese för att hämta ett gäng glada fröer och en finfin krukmakare från Runåbergs. Dagens fröer kommer i huvudsak inte bo på balkongen! Ska nämligen fixa ett eget litet lanne, var har jag inte riktigt bestämt mig än. Jag jobbar på det så att säga, alternativ finns frågan är bara vilket jag ska välja. Måste kännas helt hundra rätt!

Jag har dock ett litet problem! Gick glad i hågen ner till Solrosen igår och tänkte införskaffa ytterligare ett par finurliga miniväxthus att pillra ner februarisådderna i. Men icke! Det enda som fanns var yttepyttemini varianten som är på toook för liten. Har inte hittat dem någon annanstans heller. Och då har jag verkligen letat! Hade jag haft bil hade jag ju gett mig ut till Granngården men tyvärr tar det lite väl lång tid att gå dit till fots (enligt gubben åtminstone 1,5 timmar enkel väg). Så jag får komma på lite andra lösningar. För det kliar i fingrarna här!

I år kommer det sannerligen bli en hel del sående. Mamma undrade lite stilla om jag inte förstod att inte allt fick plats på balkongen, och ja det vet jag. Jag tänkte inte ha 30 chiliplantor och minst lika många tomater på min lilla plätt. Men det är så här att jag har en liten idé! I somras vill jag minnas att det ganska många av grannarnas balkonger som stod ensamma och övergivna och det vore så himla kul om det kunde bli lite grönt! Min plan är att dra upp ett gäng extra plantor som jag sen ställer ut utanför porten, så att den som känner sig sugen kan dra med sig en eller flera hem! Hur kul vore inte det om man kunde inspirera andra att börja odla liksom? Priset för kalaset blir ju faktiskt bara lite tid, fröer har jag och jag kan göra tusen krukor om jag så vill gratis!

Imorgon kommer i alla fall tusensköna, violer och smultron trilla ner i jorden, får väl bredså i en glasslåda som jag så smart har sparat!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0