Byggare Anna?

Idag fick jag en rejäl överraskning! Gubben var iväg och hämtade en kabel till lillebror hanses TV-spel och på vägen hem kikade han visst in och handlade, bland annat en bukett nya tulipaner! Dock visade det sig att min teori om sambandet mellan tulipanernas skick och hur jag mådde inte stämde alls. Mina ögon vill fortfarande ploppa ur huvudet och jag är fortfarande krasslig. Typiskt också!

Har i alla fall lyckats klottra lite idag, skissar lite på en idé inför sommaren. Nämnde tidigare att jag var sugen på att litet balkongväxthus från Nelson Garden som var tänkt att köpas för mina sista julklappspengar. Jag har ännu inte sett det på riktigt, men priset som låg på smärtgränsen har ökat ytterligare (på enda stället jag lyckats hitta det), så smärtgränsen är passerad. Hur gör man då? Jo man snor ett gäng gamla fönster från en av världens bästa mostrar så klart! Jag är ingen byggare men jag är övertygad om att med mycket tålamod och lite kreativitet så kan jag nog åstadkomma något bra! Tanken är att det får ta upp ena kortsidan av balkongen, eventuellt kommer jag ha något lättare material på baksidan som plast eller så, vi får se, måste känna på fönstrena först! Dessutom tror jag att det sparar lite arbete!

Min inspiration:


Jag tänker mig att den ska vara i samma färger som de andra möblerna jag tänkt måla, med andra ord vit grund och troligtvis någon form av ljus turkos på detaljer. På golvet har jag tänkt mig att ha mina chilisar och så vill jag bygga en liten hylla runt om (som på bilden längst ner till vänster) där det kan stå diverse örter och lite kryddtagetes. En steg för steg guide kommer att dyka upp så fort jag satt tänderna i projektet. To be continued!

Nu ska jag lägga mig ner igen och förhoppningsvis kurera mig. En Norrköpingsvecka ligger framför mig och då har jag faktiskt verkligen inte tid att vara krasslig alls!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0