Vilken underbar dag!

I eftermiddags tog jag farväl av mina vänner som satt bänkade i vårt vardagsrum och begav mig ut till en av mina mostrar. Vi lagade mat och snackade om allt och ingenting i hur många timmar som helst. Ingen idé att stressa när det enda tåget hem ändå inte kommer förens om flera flera timmar! Fick inte bara med mig de planerade såbrättena utan även ett helt gäng böcker som jag ska nörda ner mig i någon dag. Så himla himla kul! De roligaste var ett par böcker som min morfar hade en gång i tiden och då kan man dessutom lita på att det är kvalité på litteraturen! Inte nog med att han var trädgårdsmästare utan han var dessutom ganska kräsen när det gällde vilka böcker han köpte. Och hur fränt är det inte med böcker frön 30-talet? Gubben höll på att dö lite när han såg boken på toppen, en bok helt och hållet tillägnat att göra en egen kompost. Men ja lite nörd måste man väl få vara?

Innan jag begav mig iväg hann jag faktiskt göra en vettig sak, har ju tänkt hela helgen att jag skulle så i alla fall något, men bland annat pirogtillverkning och en rejäl promenad satte lite stopp för det... Men idag gav jag mig tusan på att få ner i alla fall något så nu håller jag tummarna för tusensköna, smultron, violer och röd rudbeckia. Nåt kan väl kika upp i alla fall? Istället för att köpa dyra sålådor på Solrosen använde jag mig av en tomatlåda och ett par champinjonlådor som jag gjort hål på. Blev både billigare och jag fick maten på köpet. Smart!



Nej nu är det dags att sova! Tentaplugg och alla hjärtans dag imorgon!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0