Snyggt kattnät?

Då var snart även denna helg över. Fort det går då! Har haft spontanbesök hela helgen, himla mysigt! Så det har bakats pizza och mysts hela helgen. Eftersom vi alla har varit ganska slöa och viljelösa har vi till stor del suttit med varsin laptop och småpratat så jag har passat på att lista ut hur man kan bygga någon lite snyggare form av kattskydd ute i sommar. Hönsnät och dylikt går verkligen fetbort för min del! Varför måste det vara så att man får en störtful balkong bara för att det flyttar in katter liksom? Att hitta inspiration var inte det lättaste vill jag lova! Men jag har klurat ut två alternativ jag tänkte testa.

Det första är nät av armeringsjärn, måste bara kolla så det inte blir för tungt. Har inte tänkt att ha hela vägen till taket utan bara en bit ovanför räcket. Tack och lov är våra katter inga riktiga klätter katter. Den ena kan inte ens klättra! Den andra är feg men tycker mycket om att spatsera på räcket. Så i så fall blir det till att göra någon form av kant hon kan gå runt på. Armeringsjärnet blir mest för att hon inte ska trilla. Det bästa är att armeringsjärnet är ganska stabilt så det går att utnyttja även den ytan för att hänga krukor där och kanske ha en liten enkel hylla eller så.

Den andra lösningen är betydligt lättare och billigare! Tänkte att man kan använda sig av gamla kvistar och grenar och bygga någon form av nätvariant. Lite gärdesgård stuk fast tunnare. Återigen inte ändå upp i taget utan bara en bit upp. Nästintill gratis blir det ju dessutom! Men i så fall kommer jag nog att måla den vit eller nåt så den inte blir för påtaglig. Får se. Är ju ett tag innan det ens går att testa den idén. Om jag är riktigt duktig går det ju faktiskt att hänga saker även i en sån konstruktion. Jag tänker lite åt det här hållet i alla fall:

För den delen på tal om katter! Det där med att luffarslöjda med två katter som älskar ståltråd är otroligt spännande (och enerverande). Just nu har den ena katten krypit ner i en korg jag jobbar på. Men hon är lite frustrerad över att den är något för liten för att kunna lägga sig i den. Stackars liten då!

Chip!

Bilderna är snodda från:
Hemmakanalen
En blogg
En annan blogg
Ytterligare en blogg
Och så en sista blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0