Yoga och sommardrömmar

Igår provade jag på yoga för första gången i mitt liv. Så himla kul! Finns ett par tillfällen i veckan här i stan framöver så det kommer defenitivt bli fler gånger. Tanken är att jag ska lära mig lite mer så att jag slutligen kan göra det hemma. På söndag blir det till att prova på ytterligare en ny grej då står frigörande dans på schemat. Ser jag verkligen fram emot!

Hade ju hoppats att kvällens yogande skulle underlätta insomnandet men istället låg jag och fantiserade och planerade de sista fröinköpen. Och nu har jag äntligen bestämt mig! (tror jag) Så nu sitter jag och gör en inköpslista hos Runåbergsfröer. Förutom fröer tänkte jag även köpa en krukmakare, det blir med andra ord inga mer roottrainers den här säsongen. Tänkte att jag först ska se hur det går med de plantor jag redan satt i den jag köpte. Kanske att jag sätter även timjan och gräslök i några cellfack jag har kvar mest för att jag minns hur jobbiga just de var att omskola. Skönt det är när bitarna faller på plats bara så där!

Sen måste ju en kvinna få drömma! Och förnärvarande så står ett sånt här litet miniväxthus från Nelson Garden högt på listan! Tänker att den borde vara perfekt att odla min chili i i sommar. Inte nog med att den är smart, den är ganska snygg också! Hoppas jag hittar den någonstans snart. Vill haaaaaaaa!! Finns en annan variant jag sett från Hasselfors Garden, men den är på tok för dyr för min arma studentekonomi. Om jag inte får med gubben på att äta havregrynsgröt sju dagar i veckan vill säga... men det känns inte riktigt värt.




Lite annat jag vill ha kommer från IKEA. Framförallt är jag sjukt sugen på lite solcellslampor. Hoppas även att det kanske dyker upp någon smart bänk. Vet att jag såg en förra året jag var sugen på. Som sagt drömma får man ju... sen får kanske ekonomin sätta vissa gränser.
Nej men om det kunde ta och bli vår på riktigt nu?

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0