Liten bildupdate

Jag tog ju lite bilder i förra vecka på båda mina små odlingar. Det är fascinerande vad som händer på två veckor och det blir rysligt tydligt när jag kom hem och inte sett något alls under tiden jag varit borta.


Bland det första jag fann när jag började rota runt var detta! Hade faktiskt inte alls förväntat mig att mina violer alls skulle börja blomma i år. Speciellt inte efter att ha sett hur små och taniga de var innan jag begav mig hemifrån. Häftigt!


Tomaterna hade växt en hel del de med! Här sorten "Gold nugget". Tur att jag kom hem och kunde binda upp den lite!. Blommor har det börjat komma på båda sorterna också. Jag som hade tappat hoppet om mina kära tomater till och med...


Två smultron har överlevt. Det här är monsterexemplaret av dem båda. Hoppas jag får fina smultron även i år. För det tycker jag är gooooott!


Chilin har också tagit sig fint. Den ser kanske lite skröpplig ut men den växer som den ska i alla fall. Sen får den se lite skräpig ut bäst den vill.


En till överraskning var att min ros har växt som tusan och framförallt att den har fått knoppar!! Jag är sjukt nöjd och glad! Den lilla torra pinnen har växt till sig. Den stor inte alls som den borde men vad sjutton, får jag ett par rosor på den i år så är det mer än jag kunnat drömma om.


Jaja det är väl inte riktigt allt som har klarat sig. Min physalis hade dött knall och fall, likaså en av mina timjanplantor. Men vad gör väl det? Bättre lycka nästa år helt enkelt!

I grönsaklandet hade allt förutom palsternacka kommit upp. Vissa hade växt lite bättre än andra och bäst hade bönorna tagit sig. Precis som det ska vara med andra ord. I det tomma hålet som skulle varit fyllt av palsternackor satte jag istället ett gäng purjolöksplantor som jag fått av en god vän. Hon hade ett gäng över som jag petat ner i jorden. I förrgår när jag förbi och kikade såg de ut att fortfarande må bra. Phew! Allt är så smått än så det inte riktigt känns värt att lägga upp bilder än. Men det kommer!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0