8 mars

Då var det återigen dags för internationella kvinnodagen! Kanske ska bege mig ner på torget för att bränna lite bh-ar? Jag är ju trots allt feminist ända in i själen... eller vänta lite nu! Jag har i ärlighetens namn aldrig riktigt förstått det där med att behöva bränna bh-ar! Varför skulle jag vilja göra mig av med en av de absolut bästa prylar jag äger? Utan den så blir varje tur upp/ner för trappor eller stressande till olika saker näst intill olidligt! Min rygg och mina tuttar är ytterst nöjda med nämda uppfinning hur som haver.

Egentligen är det ganska många saker när det gäller hur jag förväntas vara som feminist som jag tycker är ganska underliga. Jag menar jag trodde poängen med feminism var att jag skulle få vara jag för den jag är och inte för vad jag råkar födas med mellan benen. Bara för att jag har en murva så vill jag till exempel inte ha lägre lön eller förväntas vara på ett visst sätt. Och just för att jag tycker så har jag helt plötsligt dragit på mig en massa andra fördomar. Helst ska jag vara någon form av maskuliniserad individ, eller ännu hellre avkönad totalt. Men om jag då råkar gilla att ha kjolar och klänningar? Eller om jag faktiskt råkar bo med en kille? Eller va o fasa jag gillar att sticka och baka!

Och ärligt talat den mest tjejiga av tjejer kan faktiskt vara en dunderfeminist.
Klockren seriestrip som hänger på vårt kylskåp. Ganska talande.


Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0