And the show goes on!


Min chili är verkligen så himla fin! Den står och göttar sig på köksbordet och verkar gilla sina nya små krukor i tidningspapper. Dessutom får jag ju lov att säga att det ser ganska snyggt ut med tidningspapper! Kanske ett tips både för shabby chic fans och miljövänner? De har ju onekligen kommit väldigt olika i utvecklingen och två stycken ville nästan ge upp. Det visade sig med att det räckte med att flytta dem från det kalla fönstret, nu ser det ut som att de trots allt kommer att klara sig!



Tusenskönan är ju inte lika stor och frodig som chilin men jag tycker nog att den ser ut att trivas ändå! Ska bli spännande att försöka omskola dem så småningom... Hoppas att jag inte dödar dem bara... Gillar att de är lite luddiga också!


En liten rudbeckia har klarat sig från första sådden... men den verkar ta sig bra om än långsamt. Sen är den ju en perenn också så jag räknar inte med några vidare värst underverk i växandet. Ett par stycken till har klarat sig från andra sådden. Lyckades dock ta död på nästan allihop eftersom jag glömde vattna lite i morse. Typiskt också. Jaja så är det väl med växterna. Det jag förhoppningsvis kan vara säker på är att de som väl klarar sig igenom min behandling också klarar sig ute i stora världen.

I söndags satte jag marssådderna och herre min je vad fort det går! Tomaterna har redan tagit sig upp, både Gold nugget och Tiny tim, de har fått sällskap av vanlig- och röd basilika och krydd- och citrontimjan. Ja och så några tusenskönor till. Allihopa har jag satt under lampa nu så de inte ska ränna iväg för mig! Idag la jag några till persiljefrön i blöt, denna gång en slätbladig variant. Tänkte att det kan vara kul att jämföra resultat.

To be continued!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0