Hurra hurra hurra!

Vad är det för dag idag? Är det en vanlig dag? Nä det är gubbens födelsedag! Och det har vi såklart firat! Jag är verkligen ett big fan av födelsedagar oavsett om det är min eller någon annans. Så idag bakades det tårta och så fick jag prova på att binda en bukett. Himla kul!


Chokladtårta med hallonfyllning, dekorerad med physalis. Riktigt god! Recept hittar du här! Jag hade i vanlig ordning i lite extra kakao för det tycker jag är gott!

Utan blommor så är det ju ingen riktig födelsedag! Och eftersom gubben är förjust i tulpaner så fick det så klart vara sådana med. Vad den vita blomman heter vet jag tyvärr inte, men fin är den i alla fall. Vårigt och trevlig resultat tycker jag ändå.

På kvällen fick vi sällskap av gubbens äldste och bäste vän som fick kaffe och tårta. Födelsedagsmiddagen tar vi imorgon, då blir det currykyckling med ris. Gott!

Chip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0