I <3

 

min trogna följeslagare balkongen! Jag lovar jag har inte glömt bort den. I helgen piffades den till och med upp lite. En liten butik på hörnet under mitt kontor säljer superbilliga växter så jag passade på att sno med mig ett brätte penséer, några påskliljor och en pärlhyacint fick följa med på tåget hem. Och det går liksom inte att skaffa fina blommor om resten ser ut som skräp. Med andra ord tömdes gamla krukor på jord, golvet sopades och tyget som suttit uppe under vintern och blivit fult slängdes helt sonika. Får se till att hitta nya påslakan att använda... Ja så bytte jag matta med.

Nästan allt som ska försås har pillats ner i jord (och kommit upp!). I år satsar jag på:
Tomater, black sweet cherry. Urgoda tomater! 
Basilika, genovese. Supermånga! Nom nom
Timjan, storbladig. 
Persilja, grüne perle och plain leefed. Krusbladig och slätbladig, tryckte ner typ tusen fröer, det blir nog bra. 
Chili, hot lemon. Hoppas den blir lika god som den låter! 
Gräslök. Den från förra året har redan börjat kika upp, lycka!
Ringblommor, frö från storTherese. Tänkte klämma hela sockerlådan full! 

Kanske nåt mer. Men jag tror det kan bli bra så där. Jag tänker lite färre sorter men mycket av det jag har. Vi får se hur det går. 

Chip!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0