Woop woop!


Åh jag ser verkligen fram emot helgen! Vi ska ha tårtkalas ute på lotten (som numera är döpt till "Lilla Freden") och tanken är att vi även ska få lite bra jobb gjort. Grilla ska vi göra också och bara ta det lugnt. Det som blir gjort det blir gjort. Kommer bli kick ass!!


Det som slagit mig är att jag måste investera i tråkgrejer som skottkärra, kompostgaller och vattenslang. Får bli billigaste billiga av allt för aj aj aj vilka priser! En lyxvariant får det bli senare i livet. Har upptäckt att just skottkärra verkligen är en sån sak som är ganska skönt att ha egen, förra helgen använde vår granne sin skottkärra själv=den var upptagen. Den har ju ett par användningsområden som känns hyfsat nödvändiga så som hämta saker och forsla bort saker. Pretty important stuff med andra ord.


I övrigt så har det så sakteliga börja dyka upp saker. Det räcker med att vara borta bara ett par dagar så säger det POFF! Nu har jag inte varit ute sedan i tisdags så det ska bli spännande att se vad växterna kan tänkas ha hittat på!


Nu ska jag jobba färdigt för idag. Ikväll ska vi kika på cykel (typ jordens bästa födelsedagspresent, fatta egen cykel!! Ah lyx!) och så ska jag fortsätta på Lilla Fredens flagga. Någon som kan gissa vilket motiv den har? Vinnaren får ett besök på Lilla Freden och en kram.


Chip!


Ps. Om man vill kan man ju faktistk göra en riktigt spexig skottkärra. Typ så HÄR! Jag är sjukt sugen! Speciellt den gröna tycker jag är sjukt söt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan säkert få Knutens skottkärra! ;-)Den är röd och har gula handtag, jättefin :-D

Svar: Haha ja eller så får han hänga med och leka nästa år och ha sin egen skottkärra ;)
Anna .

2012-09-20 @ 09:52:13
URL: http://mammafiias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0