Pyssel 10


Som den konsumist jag är blev jag idag toksprallig när vårt nya bord anlände. Nytt för oss i alla fall, någon annan har ju helt uppenbart tappat intresset. Helt fantastiskt bord, stort och rejält som sig bör! Att transporten var dyrare än bordet självt säger ju lite om priset. 

Så nu kan jag drämma näven i bordet och kavla upp ärmarna och göra bra saker! Nästa projekt blir en kökssoffa så en kan sitta och pilla sig i naveln och spana på förbipasserande efter middagen. Bordet visade sig även väl lämpat för lite kamratjobb, drabbades av härkanjagsittaochjobnarestenavmittliv känslan så det får väl räknas som godkänt. Jobbet får nog sägas vara dagens största pyssel även om jag fick ihop ett förskrämt litet kort också. 

Räknade ut att vi med lätthet kan få plats med minst 5 barn till runt bordet. Men då får vi klämma ihop oss om vi får besök. Gubben såg dock lite skeptisk ut till det så kanske får nöja mig med ett par tre stycken till. 

Nog om bord nu borde vi allt ta och sova! Nya äventyr väntar.

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0