Pyssel 3


Jag har ju haft förmånen att välja att skaffa barn. Jag är smärtsamt medveten att jag med lätthet kunde ha tillhört en av de 800 kvinnor som dör dagligen till följd av förlossning samt graviditet om jag inte haft tillgång till samma goda vård som här. 

Av dessa dödsfall är hela 10% en följd av osäkert genomförda aborter. 80 kvinnor dör alltså dagligen för att andra människor anser sig ha rätten att bestämma över dessa kvinnors livmödrar. Över 29000 kvinnor dör alltså varje år. Smaka på det. På min tunga smakar det patriarkalt förtryck och riktigt illa. 

Så dagens pyssel är således en livmoder till RFSUs kampanj Virka för liv. Du kan också vara med, gå in på RFSUs hemsida för mer detaljer och ett mother fucking mönster! Kolla tidigare inlägg om du behöver hjälp att komma igång! 

Chip! 

Nu är det alltså 21 dagar kvar till första Tigerjulen. Kommer det bli en gran? Kommer tomten? Och hur mycket pepparkakor hinner vi äta innan det smäller? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0