Blöjtårta


Jag får besök av en vän som väntar smått och eftersom jag älskar att göra roliga presenter så var jag bara tvungen att testa att fixa en blöjtårta. Upptäckte att jag hade cirka ingen cellofan hemma annars hade det varit pricken över i! 

Ingredienser 
21 stycken blöjor i storlek så liten som möjligt
Små snoddar
2 par strumpor (går att byta ut mot två blöjor 
1 hemstickad mössa 
1 snutte 
Natursnöre 
Papperstvättlappar 

Börja med att rulla ihop blöjorna. Starta från vikingen och rulla ut till kanten. 

Fäst rullen med en snodd. 

Viker du åt fel håll får du inte en fin och jämn kant som på förra bilden utan den ser ut så här i stället. 

Till översta lagret satte jag ihop tre stycken rullar med hjälp av en snodd. Viktigt att vända skarvarna inåt. Översta lagret trädde jag över mössan på. 

Sen är det bara att bygga på! Mitten lagret innehåller 6 blöjor och ett par strumpor. Och understa lagret resterande blöjor och ett par strumpor. Snutten är fastsatt i snöret på mitten lagret. Som platta under har jag lagt tvättlappar. 

Ett hyfsat lätt fixat pyssel och lite roligare än att ge ett paket blöjor och lite strumpor. 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0