Finfrämmat med kaffe och bus

Det här vädret är ju verkligen helt fantastiskt! Suger åt mig som en svamp, fast vis av gårdagens misstag så åkte det på en tröja idag. Satt utanför vårt lilla hus förut och ville bara gråta av hur vackert allt var. Tigern som satt på huk och lekte vattenlekar i det igenväxta gruset. Våra omaka möbler framför rabatten. Gubben som lagade mat och lyssnade på folkmusik. Och mitt där i allt fick jag bara en lucka att njuta. Sagolikt! 

Idag har vi haft finfrämmat X 2. Först kom min söta lilla mormor och morfar förbi på en kopp kaffe. Himla trevligt! Sen kom en vän och hennes dotter förbi och tillsammans har vi lekt i trädgården hela dagen lång! Hela trädgården var full i barn där en sväng när även granntanten fick besök. Har mina aningar om att bersån kommer bli en populär plats bland barnen. Redan nu innan grönskan tagit fart så ville de gärna vara där och leka. 

Efter besök och utelek tog jag äntligen tag i de små högarna som låg kvar efter helgens bestyr. Känns skönt att ha ur vägen vill jag lova. 

Imorgon är det för övrigt dags för årets barnvagnsmarsch! Dagligen dör 800 kvinnor till följd av osäkra aborter, brist på barnmorskor och brist på preventivmedel. 9 av 10 skulle kunna räddas om vi valde att prioritera annorlunda. Därför anordnar RFSU denna demonstration runt om i landet för att visa politikerna att mödradödligheten måste tas på allvar! Kolla in RFSUs hemsida för att se var närmaste barnvagnsmarsch är och haka på vetja! För att följa eller för all del lägga upp bilder från marschen så är det #barnvagnsmarschen som är taggen! Pepp pepp pepp!  

Nu ska jag jobba lite. Och sen sova gott! 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0