Vitlök och solbränna


Idag har vi kört första vändan på kolonilotten. Vädret har varit helt fantastiskt så det har inte varit många minuter inne denna helg. Vitlöken jag satt i höstas ser ut att komma upp fint. Hoppas det fortsätter så! 

Idag fikade vi mest där ute. Kikade lite på vad som börjar titta upp. Rabarbern som börjar vakna. Humle som letar sig fram. Och så vitlöken då. Hittade även vitlök i en låda där vi satt förra våren. Den försvann mystiskt under sommaren förra året antagligen kvävd av nåt annat. Förmodligen blev det vitlökar trots allt och några klyftor måste blivit kvar och kommit upp nu. Lite kul! Petade i alla fall ner lite purjo som jag hoppas överlever. Min nemesis! Ska försöka klippa ner den fler gånger och kupa oftare och se om det ger utslag. 

Även trädgården har fått sig lite kärlek under påsken. Syrenerna har tuktats en smula och vi har krattat ut löv och haft oss. Grabbarna gjorde ett fantastiskt jobb med att skrubba och måla staketet som gick från att se fallfärdigt ut till vitt och trevligt. 

Själv har jag i vanlig ordning ordnat årets första solbränna. När ska en någonsin lära sig? Så himla skönt att vara ute och jobba och götta sig solbränna till trots. Första grillen har vi avklarat också. En klassisk korv med det som finns i kylen. Gott! 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0