Julfint


Idag har vi fixat lite hemma inför jul. Rättare sagt hela helgen har vi fixat inför jul. Bakat julgodis, saffranssnippor och donat. Dagen till ära kom turen till att skrubba badrummet. Jag försåg mig med lite gott och blandat från köket och skred till verket. Avloppen fick sig en dos av klassikern bikarbonat och ättika följt av kokhett vatten. Känns lite som att leka kemilektion! Till handfatet och duschen provade jag en för mig ny sak. En tar en citron och en massa salt och gnider in. Så får det stå och gôtta te sig en smula. Sen tar en lite diskmedel och tvättar av med och slutligen bara skölja med vatten. Vi upptäckte bland annat att duschkabinen inte alls hade frostat glas... Ryggen har dikterat tempot så allt arbete har fått ske lite allt eftersom. Huvudsaken är det som blir gjort blir gjort så att säga.  

Magen växer för övrigt så det knakar känns det som. Och yrvädret där inne gör sig mer och mer påmind. Nu är det inte längre några små skakiga fladder utan rejäla sparkar som en ser på utsidan. Än så länge ser alla värden fina ut även om järnvärdet sjunkit en del. Har fått prata med läkare inför stundande förlossning och hoppas på revansch här framöver. Vi gör vad vi kan för att undvika de riskfaktorer som fanns förra gången. Så det blir tillväxtultraljud i vecka 37 med efterföljande samtal. Börjar barnet närma sig 4 kilo ser vi efter om det är moget för igångsättning. Lite pirrigt och läskigt på samma gång. Har till och med fått tid för första undersökningen. Gör det hela än mer verkligt. Uh vad fort tiden går! 

Konstigt känns det att vi snart blir fyra. Och samtidigt som det så klart är spännande och hur kul som helst så känns det också lite sorgligt att ensamtiden med tigern snart är slut. Många motstridiga overklighetskänslor på en och samma gång vill jag lova! 

Nu ska jag passa på att loppa mig en smula innan det är dags att sova. Ett par timmars jobb väntar imorgon sen är det ledigt i en vecka! Skönt! Har cirka en miljon saker jag vill hitta på men blir nåt gjort så är jag nöjd med det! 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0