Barnmässan


Idag har Tigern och den ömma modern besökt Barnmässan tillsammans med Amningshjälpen. Det både pratades och praktiserades en del amning under dagens gång och jag är rasande tacksam att mina armar klarar av att hålla ammande småbarn i famnen en stund utan att dö. 

Redan vid ankomst visade sig tigern vara på ett strålande humör. Full fart framåt var lite temat för dagen! Vilket  användes till att leka med tåg hos Cirkus Scott, pilla på alla heliumballonger samt att försöka rymma från mamma. Helst ut utanför mässhallarna. Två undantag gjordes 1: sova på ryggen i Manduca (inkluderar att sova på mage i Manduca samt i mammas bara armar) 2: i kuddhögen hos Grums kommun. Lite slitigt blir det men jag tycker det är viktigt att få med Tigern ut i världen. Dels för att låta honom upptäcka och dels för att jag tycker det är viktigt att även inkludera små barn i det gemensamma rummet. Rätt ofta känns det som att barn ska gömmas undan för att de låter/stökar/busar/finns till men även små människor är ju människor och förtjänar att synas och höras. Dessutom blir faktiskt de allra allra flesta ruggigt glada när de träffar glada små barn! 

Nu har jag slumrat till alldeles för många gånger för mitt eget bästa så nu ska jag ta mig lite välförtjänt sömn bredvid mina favoriter! 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0