Hurra!


Äntligen är det fina vädret tillbaka igen! Större delen av gårdagen spenderade ute och det märktes på både mammas och tigerns humör. Istället för att såsa framför TVn igår sattes istället frön och fixades i köket. Så nu hoppas vi på mangold, squash, majs, little gem sallad och broccoli. 

Idag förbereder vi inför en tur till lotten. Gjorde en potatissallad efter frukost och har en burk humus som ska med. Tur jag hann göra det innan dagens tupplur som dagen till ära råkade hamna i mitt knä. Tuppluren alltså inte maten. Jag klagar då inte! Hur mysigt som helst att ha en nöjd snusande tiger i knät. Är tigern nöjd så är mamman nöjd. Mer eller mindre så är det. Det är när vi är i osynk med varandra och jag av olika anledningar inte är tillräckligt lyhörd som vi bråkar. Det är lite min önskan i mitt föräldraskap att vara lyhörd för tigerns behov i så hög utsträckning jag kan. Det är långt ifrån alltid jag lyckas men ambitionen ligger där. Det blir mycket bärande för att vi båda ska vara nöjda emellanåt. Tyvärr börjar vår sele bli lite liten, inte att han är för tung eller så utan mer att sittytan inte riktigt går knä till knä. Får spara ihop till en toddler sele så småningom finns fantastiskt fina selar från bland annat Wompat (finns hos wearababy.com). Wompat använder ju dessutom min drömsjal till panelen i kombination med manchester tyg. Vi har förvisso en sjal men ibland blir det mycket i o ur och då upplever jag selen som smidigare. Den brukar få hänga som en liten svans.  

Passade på att gräva upp lite gullvivor igår, de växer lite varstans i trädgården och eftersom jag vet med mig att mina föräldrar är förtjusta i dem så tänkte jag göra dem glada. Ska gräva upp ett par till och även några förgätmigej. Kul med en gammal trädgård där det växer lite allt möjligt på de mest udda ställena. Dessa växer till exempel i nyponbusken. I syrenhäcken har vi fina gamla liljor. Och gräsmattan är täckt i förgätmigej. 

Snart vaknar nog tigern. Då ska vi packa färdigt och ge oss ut på äventyr! Hurra! 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0