Hurra hurra!

Idag är det hela två år sedan vi låg på BB och sniffade nyföding. 9 månaders väntan var över och vi hade äntligen en liten tiger att krama och älska. Det känns så himla avlägset. Visst känns det som att tiden går fort men bara att se tillbaka två år så känns det som ett helt annat liv. Den lilla hjälplösa varelsen har förvandlats till en helt makalös person med egna tankar och idéer. Egna intressen och egna kompisar. En individ som vill och tycker saker och själv kan ta på sig skor och öppna dörrar och springa och hoppa och ja en hel mängd andra färdigheter. Galet! Så ibland får jag lov att erkänna att det är lite gôtt att vi har amningen kvar att emellanåt är min stora vilda tiger bara en liten liten bebis som vill vara nära sin mamma. I och med idag har vi för övrigt kommit ikapp WHOs rekommendation om två års amning. Tur att det inte är en maxgräns för det skulle förvåna mig om vi inte fortsätter imorgon! 

Snart får vi uppleva den där första sköra tiden igen. Helt vansinnigt det också. Mycket kommer vara lika men samtidigt är allt helt annorlunda. Det är en helt my individ som presenterar sig. Vi kommer vara fyra istället för tre. Det kommer vara lättare och svårare om vart annat. Jag litar i alla fall på att det kommer gå toppen! 

På odlingsfronten är det bara paprika och sparris som inte uppenbarat sig ännu. Nya gröna varelser att ta hand om. Tack och lov för självbevattning! 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0