Ett litet farväl till förmån för nya äventyr

Efter att ha odlat ett par år ute på lotten har vi efter många om och men i stort bestämt oss för att det är dags att säga farväl till den lilla biten jord. Att ta sig ut med små barn, plural i sommar, kräver allt för mycket planering och arbete för att det ska kännas helt värt mödan. Dessutom är vi sjukt dåliga på det där med gräsklippning, dels saknas gräsklippare och dels saknas motivation. 

Hur som har vi istället vänt blicken något närmare hemmet. Närmare bestämt en för tillfället outnyttjad bit av trädgården. Jag tog med tigern upp för en kik under förmiddagen och konstaterade att visst blir det en del jobb men inte alls så mycket som jag i min fantasi föreställt mig. Faktum är att det största problemet är att flytta komposten som för tillfället består av en gigantisk hög trädgårdsavfall. En del småsly behöver tuktas så klart. Ett litet syrenträd som inte gör någon glad behöver fällas. Och så klart lådor komma på plats, jord och gödsel fyllas på osv. Men i min hjärna var det ett enda stort virrvarr av kompost och syrénbuskar vilket visade sig inte alls stämma. Först ska vi förankra idén hos hyresvärden så att vi inte gör något dumt. Har dock svårt att se vad han skulle ha emot vårt lilla projekt. 

Så min födelsedagsönskan för i år blir av praktisk karaktär. Så många händer som möjligt som kan och vill hjälpa till en sväng med spade och grep. Det är väldigt långt i förväg men tiden går fort osv ;) 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0