Peppfredag <3

Bjuder på helt orelaterad bild på gullunge pga fredag och ögongodis. 

Oj nu har det varit tyst bra länge här inne. Men livet och så vidare ni vet. Senaste tiden har varit ett virrvarr av VAB, varsel och vattkoppor. Men nu ser det ut att börja ordna upp sig och på måndag lämnar jag över den berömda stafettpinnen till gubben som får ta hand om småtrollen under tiden jag börjar ett helt sprillans nytt jobb! Jag passar på att prova en ny yrkesbana och ska jobba på föris, planen är att börja ny utbildning nästa vår och ömsom jobba ömsom plugga. 

Jag kommer vara ledig på fredagar och tänkte se till att erbjuda lite fredagspepp! För vet ni vad? Jag är sagolikt trött på att ständigt läsa om på vilka miljoner, ofta motstridiga sätt, vi föräldrar gör fel. Antingen är våra barn ovårdade, vilda och gapiga eller så sitter de bara med paddor, datorer och smarta telefoner. De äter för mycket och för lite. Och så vidare. Jag är på riktigt så trött på att läsa putslustiga inlägg om föräldrars felande att jag vill göra ett riktigt vårskrik i sann Ronja Rövardotter anda. Därför vill jag istället hylla alla de fantastiska föräldrar som finns och vilken dag passar bättre än fredag att göra nåt sånt? 

Först ut är min egen syster. Sitt första barn fick hon ett par år före mig och jag var så imponerad av vilken koll hon tycktes ha! Hon var min förebild i föräldraskap långt innan jag själv fick barn. Och hennes fantastiska barn! En riktig sån gobete som får det att rycka lite extra i livmodern! Idag har barnaskaran vuxit till tre och jag är fortfarande imponerad. Jag älskar att höra hur hon tänker kring sitt föräldraskap och har fått många bra tips längs vägen. De pysslar, äventyrar och stökar ihop precis som det är när en har flera små. Alla tre är så olika varandra och jag är så tacksam att få vara del i deras familj. 

Med facit i hand är det mycket vi gör olika, saker jag var övertygad om att jag skulle eller inte skulle göra kändes inte lika rätt när mina egna barn väl kom. Gör det oss till olika bra föräldrar? Inte ett smack! Det är väl det som är att vara en bra förälder tänker jag; att se till barnens och sina egna behov. 

Så fina lilla lillasyster all pepp och kärlek till dig idag! 

Chip! 

Kommentarer
Postat av: Tess

Bra skrivet! Mer pepp till föräldrar och inte så mycket skuldbeläggande :-D

Svar: Eller hur! Skuldbeläggande är vi dessutom så duktiga på själva så det behöver vi inte mer av utifrån xD
Anna .

2016-04-08 @ 00:29:14
URL: http://highlandertess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0