Möt Harald Hamster!

Harald Hamster kommer under veckan vara London korrespondent för grinbellan.blogg.se. Harald har ett inofficiellt mission under veckan att få posa lite tillsammans med grabbarna i Hanson. Vi hoppas självfallet att så ska bli fallet.



Harald påbörjade sitt uppdrag under fredagen med att följa med redaktionen under sista arbetsdagen. Något han firade med att ta en sväng om på skrivbordet.


På tågstationen fick passade han på att spana i folk, läsa bok och så fick han så klart hålla ett öga på packninen med jämna mellanrum.


Men mest tyckte han nog om att åka skobåt på vanthavet... jag säger då det hamstrar!


Natten fick han spendera hos min resekamrat och jag misstänker att han ägnade sig åt ett litet privat Hanson maraton efter att jag nattat honom.


Efter en solig tripp till Landvetter fick Harald hugga in på en rejäl macka för att inte vara sur och grinig på den stundande flygresan.


självklart resulterade det i någon form av matkoma deluxe. Vi trodde aldrig att han skulle repa sig ordentligt...


Vi får nog ta och omvärdera denna hamster för det visade sig att han mycket nöjd mumsade i sig båda våra muffins....


som han sedan toppade med körsbär!


Eftersom Harald valt att leva on the wild side of life och inte skaffat sig någon biljett fick han diskret smugglas ner i min ficka under ombordstigningen.


Harald firade att han lyckats ta sig ombord med att dricka lite gin och tonic. Han fick festa rätt vilt på bordet eftersom vi liksom inte riktigt hade hjärta att hejda honom...


vilket i och för sig resulterade i att han däckade efter bara några minuter... men så är det att vara hamster.


Lagom till att vi kom ombord på tunnelbanan efter en löjligt problemfri bagagehämtning och hittande av ytterligare resesällskap kvicknade Harald till.


Nu har han slutligen landat på vandrarhemmet och har i skrivande stund lämnat anteckningar till mig för att själv ladda batterierna inför morgondagen. Han hälsar att dagen har varit strålande och att han ser fram emot att fortsätta Londonrapporterna under dagen.

Chip!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får se till att Harald inte lurar ut dig på dummheter!

2011-06-05 @ 14:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0