Turistliv i London?

Jag sitter och klurar lite på vad min hellediga dag i London ska innehålla. Jag vill ju upptäcka så mycket som möjligt, på så kort tid som möjligt och så klart så billigt som det bara är möjligt. Många möjliga aspekter att ta hänsyn till! Fast förvisso, jag tänker att så många saker att se under en dag kanske bara blir, som mamma skulle sagt, varken hackat eller malet.

Ta big ben som exempel. Hade jag fortfarande gått i skolan så är jag säker på att min engelsklärare tyckt att jag skulle gå och se big ben. Men varför det egentligen? Alltså visst det är en gigantisk klocka, jag kanske är dum men det är ju allt den är. Jag har sett kort, jag är nöjd med det. Sen finns ju det där fördömda vaxkabinettet, visst det är lite coolt att folk lyckas göra sjukt naturtrogna vaxdockor. Visst jag är imponerad. Men behöver jag verkligen se kändisar irl? Och dessutom betala dyrt för det?

Hyde park är jag sugen på, enligt en av mina vänner ska det vara sjukt mysigt och vara väldigt mycket som händer där hela tiden. Gratis är godast!

Fler förslag på vad man kan ta sig för i London? Helst kostnadsfria alternativ och gärna något lite annorlunda.




Just det har lovat kära mor att jag ska klicka in ett litet inlägg varje dag under resan så hon slipper oroa sig, är jag inte en bra dotter så säg? Inläggen kan man finna på samma ställe som detta inlägg, 5 of 5 så klart!
Chip!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Att bara strosa omkring och njuta av stan kan ju vara ett alternativ oxå.

2011-03-26 @ 13:28:15
Postat av: Anna

det kommer nog bli nåt sånt. Är ruggigt sugen på att ligga och ha det gött i en park och njuta av livet. kanske kosta på mig en glass xD Hoppas bara vi får en in sommar!

2011-03-30 @ 00:36:26
Postat av: Viktoria

Men alltså... Vad ska du göra alla dom andra dagarna? Jag har inga direkta planer på att köa, kan jag säga. Tänkte mer shoppa, strosa omkring, ha picknick, kanske gå på museum osv. :)

2011-05-07 @ 21:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0