Pyssel 14

Idag fick även allergikern i familjen en liten burk pepparkakor! Innan jag hade i mjöl i den vanliga degen tog jag undan en skål att experimentera med. Resultatet blev faktiskt helt klart godkänt får jag lov att säga. Går att polera en smula men allergikern själv tyckte de var minst 10 gånger godare än köpekakorna. 

Blandade i ett par teskedar malda psylliumfröskal, lite mandelmjöl och kokosmjöl. Så fick det stå över natten. Vid utbakningen blandade jag i en smula majsmjöl som jag även mjölade bakbord och kavel med. 

Degen var lite trixig att arbeta med så jag fick använda stekspaden till att försiktigt lossa den från underlaget ett par gånger. Ordentligt med mjöl på spaden. Godast blev de kakor där degen var fortfarande var lite klibbig men hanterbar. Ska provbaka ett par gånger till så de blir helt som jag vill! 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0