Bananpannkakor


Med en glutenallergiker i familjen så har jag svårt att inte nappa på recept som har potential att bli nåt riktigt bra. Speciellt om de är typ superenkla och alla grejer ändå finns hemma. Nåväl här följer:
 
Recept (ca 8 st)
1 mosad banan 
1 ägg 
Ev 1 msk mandelmjöl 
Olja/smör till stekning

Blanda ingredienserna. Hetta upp olja och klicka i smeten. Vänd försiktigt (jag tog hjälp av en gaffel för att inte få en stor äggröra). Servera! 

Idag var det framförallt till Tigern jag ville hitta på nåt nytt i frukostväg och det verkade uppskattas! Ska tweaka receptet en aning tror jag, som sagt det har potential. Och det är trots allt en av gubbens gamla favoriter som jag vet han saknar. 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0