Masters of the grill


Så tokigt gott det är att grilla då! Idag var det en kompis och hennes barn som kom över under kvällen, vi bestämde att vi ta mig tusan ska bli bäst på att grilla i sommar! Vanligtvis är det ju någon karl som agerar självutnämnd master men efter den här sommaren ska det ta mig tusan bli vi! Go girls!!

Dagens marinad var ett hopkok av vad som fanns hemma; olivolja, några vitlöksklyftor, saft från 1/2 citron, en rejäl bit ingefära, paprikapulver, torkad chili, salt och peppar. Kanon! En stund innan vi la köttet på grillen petade jag ner en rejäl matsked honung också. Nom nom nom! Provsmakar alltid innan köttet åker i. Idag blev det fläskkotletter. Och så min favorit grillad potatis som tillbehör. Med en säck potatis i skafferiet har en alltid mat i magen. 

Inte en enda karl i sikte och se det gick ju kalas! 

Chip! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0